. The meta tag we found was .

  شوف خلقتي اول ما تفتح النت    غصب عنك هتضيفني    لو عاوزني اتك هنا

٠١‏/١١‏/٢٠٠٩
كشف حساب



لما مسكت القلم


أتهزت جوه قلبي الحاجات

كل الدروب اتقفلت

مبقتش في الدنيا حاجات

الا وجواها لحظة ندم



النقطة ورا النقطة

وسبقاها كلام

كلام بيرسم حزن

كلام بيرسم فرح

وبين الكلام والنقط

واقف انا وحيران



هي البداية نهاية

ولا النهاية ركام



هي الحياة جوايا

ولا انا جوايا حطام



ملقتش غير كلمة وكلمة

ونقطة و فاصلة

وما بينهم لحظة ندم

شايله على قلبها أه

زي الآهات اللى ياما

قولتها انا زمان



وقلم ممسوك

سايب كده ممشوق

عمال يشخبط

فاكرلى نفسه حكم

شايف نفسه انسان



بيقولي فوق يا بجم

كفياك يا سيد الأقوام



الدنيا هربت منك

ودروبك مقفوله

بالضبة والمفتاح



بص للى يوم

كان ايدو فوق كتفك

كان همه هو فرحك

لما تكون زعلان



وجعنى أووى

ونمت ع الورقة

نمت ع الكلام

اللى مابينه نقط

وفصلة وأحزان



كان البكا ساير على خدي

حتى لو كابرت

لو قولت ما ابكي

كان البكا عنوان



اد ايه يا قلمى راح اشرح

وانت الرفيق

وعليك يا قلمي الكدب ما يفرح



كنت يوم انا انسان

كنت سايب روحي

تجري ورا دخان

ورا اوهام



انا مسعتد

اه مستعد



للحساب انا مستعد



للجمع والطرح والقسمة والضرب على دماغي



اصلى انا فى الاصل

كان لازم اكون انسان



اكتب

اوجع قلبي

عمرك يا قلمي

ما يوم كنت انت السجان

رابط صوتي

http://www.4shared.com/account/file/146398382/4ea5e2de/kashf_7sab.html

التسميات:

posted by Hady Habib @ ٦:٤٤:٠٠ م  
0 Comments:
إرسال تعليق
<< Home
 
 
RRS

انا ميــن


Shams
 لست انا من اترنم من اجل عظمة انما انا من تترنم العظمة من اجلى اذا علمت انني مصري وهذا غرور يتملكنمي فأنا مصري ولست أنت ولا هو إنما أنا أنا ولا أنت ولا هو كمثلي أنا فأنا أنا عذراً لا تسالنى منانا ولأبقي بين كلماتى واقلامي امجدها لتسطو على الجمع وتنشر النور بين احشاء الحقيقة وترمي من الرأي بحور الجدل وتعزف للدمع ما بين اوراقي فكر وعمل فأشواك وتروس ودماء تلك هي افكاري فلأبقي بين كلماتى واوراقى امجدها
شوف يا عم البروفيل كله

أقسام المدونة

علوم -  أدب -  فن -  تاريخ -  سياسة -  شباب -  جامعة وتعليم -  كلام فى سرك -  رأي -  تصاميم -  تنويه -  متنوع

مواضيع زمان

مدوناتي

Code of Mechanical

الساعة الآن

Pleas instal flash player to see the movie >>>shams

افتح يا سمسم

Online

اللى شرفونا

هما بيقولوا ايييه

صفحة البرادعي على تويتر

الحملة الشعبية المستقلة للتغيير

مدونة الرئيس الإيراني محمود أحمدي نجاد

ركن النـمـيـمــــــة