. The meta tag we found was .

  شوف خلقتي اول ما تفتح النت    غصب عنك هتضيفني    لو عاوزني اتك هنا

٠٥‏/٠٨‏/٢٠٠٧
انت مين فيهم ؟



ساعات الواحد لما يلاقى انه تعبان يجري يستخبي عن عيون الناس وياخودله ريست مع نفسه تحت البطانية ويلعب مع عقلة لعبة استغماية

حد فيكم جرب قبل كده يلعب مع نفسه استغماية

طب حد فيكم عرف ازاى هيستخبي من نفسه ...ولا ازاى هيلاقيها !! طيب نفترض ان الواحد تاه منه نفسه وملقهاش يا تري هيبقي فيه أمل انه يلاقيها ؟؟

وتلك هي المأساة

دوامة بتدور بتاكل كتير وتقلب كتير وتغرق كتير بس يا تري فيه امل ؟

انا بقي الفترة اللى فاتت كنت تعبان من حاجات كتير اهمها السكوت والصبر او التباطؤ ..مش لانى مش عاوز اتكلم لا ..لانى كان عندي امل ان الحياة تبقي بمبي

فكرت كتير قررت كتير عملت ثوري وقدت نفسي وقومت ونفضت البطانية وبصيت فى المرايا وبرقت اووي بصراحة اتخضيت ...بقي بالذمة ده شكل بني أدم !!

دانا شايف الافكار عماله تتدحلب جوا دماغي وانا ولا عارف دي جايه منين ولا موديانى على فين .

قولت اعمل عبيط واشغل نفسي فى اى حاجه وجريت اعمل فيها عمنا اينشتاين وادور على احدث الاكتشافات والاختراعات عشان اشغل نفسي فيها ..
بس للأسف ..اللى يتجرح من حاجه صعب انه يتجاهلها

حبيت اه انا حبيت،صدقت اه صدقت، ضحيت..كتير جدا ضحيت بس ايه النتيجة يا بيه ؟
النتيجة ان جنابي مش عارف عاوز ايه :)

ده بقي تعريفه المنطقي ايه ؟؟
فراغ ؟

لأ طبعا طيب ما هو جنابي بياخد على قفاه كل يوم وكل قفا بيبقي اصعب من اللى قبليه
على فكره انا بدأت اثق فى ان المشكلة فيا انا
انى بعرف افكر :)
وشايف ان الحل الوحيد انى ابقي عبيط فعلا او مجنون عشان مفكرش
بفكر فى حاجات كتير

بهرب منها لكنها حالف تلاتين يمين ما تسبني

قولت حاجات منها كتير هجرني لانهم شايفين انى جرئ او عاوز ههههههههههههههههه
وربنا احنا شعب مزجانجي :)

ها يا تري فيه امل للحالة دي

التسميات:

posted by Hady Habib @ ٢:٠٥:٠٠ ص  
2 Comments:
  • At أغسطس ٠٦, ٢٠٠٧ ٦:١٥ م, Blogger ريـــانه said…

    فعلا حصلت اني ألعب استغاميه مع نفسي و احاول أهرب منها..

    ليه ..عشان التفكير في الزمن ده متعب جدا و مجهد ويخلي الواحد يعاني من عقد نفسيه

    عجبني كلامك ده

    "على فكره انا بدأت اثق فى ان المشكلة فيا انا
    انى بعرف افكر :)
    وشايف ان الحل الوحيد انى ابقي عبيط فعلا او مجنون عشان مفكرش
    بفكر فى حاجات كتير"

    عشان ساعات بقول يا ريتني كنت اتودلت فكوخ كده.. فمكان ملوش علاقة بالحضارة ..تبقى حياتي بسيطة..مش بفكر في كل الحاجات الي بفكر فيها دلوقت..مش فاهمه كتير..بمعنى تاني جاهله

    بوست جميل

    تحيتي لك

     
  • At أغسطس ١١, ٢٠٠٧ ١٢:١٣ ص, Blogger Hady Habib said…

    ريانه

    اهلا بيكي واتمني انها متكونش اخر زيارة ان شاء الله

    سعيد جدا لادراكك رسالة البوست وكنت سعيد اكتر لتفاعلك معاها

    بالنسبة بقي للموضوع للاسف ان احنا دايما بما بنفكر فى مشكلة مبنفكرش فى الحل احنا بنفضل نفكر فى السبب وايه اللى ادت ليه وايه اللى عملته فينا واللى عملته فى غيرنا ونبدا فى احصاء الكوارث الناجمه عن المشكلة دي دون ان احنا نحاول ندور على الحل

    وطبعا بما اننا اتفقنا ان التفكير فى الزمن ده يعتبر من اكبر المشاكل مش لانه وحش لا ...لانه حاجه كويسه

    الزمن دلوقتى بقي سائد فيه ان الوحش هو الحلو والحلو هو الوحش

    طبعا دي قاعده عامه وبما ان كل قاعده لا تخلو من الحالات الشاذة واللى بنسميها علميا بالـ Special cases

    فلازم بالتأكيد يكون فيه حالات خاصة ممكن احنا نطورها

    بس المشكلة هتكون البداية ازاى مادمنا بنعاني من تقصي الحلول فى حالتنا الحالية .

    مسألة قد تكون شبه المعقده ولكنها ليست معقده بالطبع

    شكرا على ردك...وان شاء الله هتكون لى زيارات قريبة فى مدونتك :)

     
إرسال تعليق
<< Home
 
 
RRS

انا ميــن


Shams
 لست انا من اترنم من اجل عظمة انما انا من تترنم العظمة من اجلى اذا علمت انني مصري وهذا غرور يتملكنمي فأنا مصري ولست أنت ولا هو إنما أنا أنا ولا أنت ولا هو كمثلي أنا فأنا أنا عذراً لا تسالنى منانا ولأبقي بين كلماتى واقلامي امجدها لتسطو على الجمع وتنشر النور بين احشاء الحقيقة وترمي من الرأي بحور الجدل وتعزف للدمع ما بين اوراقي فكر وعمل فأشواك وتروس ودماء تلك هي افكاري فلأبقي بين كلماتى واوراقى امجدها
شوف يا عم البروفيل كله

أقسام المدونة

علوم -  أدب -  فن -  تاريخ -  سياسة -  شباب -  جامعة وتعليم -  كلام فى سرك -  رأي -  تصاميم -  تنويه -  متنوع

مواضيع زمان

مدوناتي

Code of Mechanical

الساعة الآن

Pleas instal flash player to see the movie >>>shams

افتح يا سمسم

Online

اللى شرفونا

هما بيقولوا ايييه

صفحة البرادعي على تويتر

الحملة الشعبية المستقلة للتغيير

مدونة الرئيس الإيراني محمود أحمدي نجاد

ركن النـمـيـمــــــة